Polityka prywatności

§ 1 Cel Polityki Prywatności

Niniejsza Polityka Prywatności szczegółowo wyjaśnia zasady, na jakich przetwarzane są Państwa dane osobowe, informuje o wykorzystywaniu plików cookies pozyskanych za pośrednictwem serwisu creo-kancelaria.pl (dalej: „Serwis”) oraz omawia podstawowe prawa związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przez Administratora danych osobowych. Każda osoba korzystająca z Serwisu jest zobowiązana do zapoznania się z treścią niniejszej Polityki Prywatności.

§ 2 Informacje o Administratorze danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest CREO Kancelaria Prawna sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Karmelicka 32/20, 31-128 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001135299; (dalej: „Kancelaria” albo „Administrator”).

Kancelaria przetwarza dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnym przepływem tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – „RODO”).

Kancelaria stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.

§ 3 Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych

W ramach swojej działalności, Kancelaria zbiera i przetwarza dane osobowe w poniżej określonych celach:

  • zawarcia umowy na podstawie zainteresowania ofertą Kancelarii (z art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • wykonania i rozliczenia umowy zawartej między klientem a Kancelarią (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • weryfikacji czy przy wykonywaniu usługi nie wystąpi konflikt interesów pomiędzy Państwem a innym klientem Kancelarii, co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  • utrzymywania bieżącego kontaktu z klientem pod podanym adresem pocztowym, numerem telefonu czy adresem e-mail, w celu m.in. potwierdzenia lub odwołania terminu spotkania, poinformowania o konieczności przygotowania dokumentów, poinformowania o zdarzeniach w prowadzonych sprawach, co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • utrzymania pozytywnych relacji z klientami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • skontaktowania się z klientem, jeśli zamówi kontakt poprzez dedykowany formularz z opisem sprawy, co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • w celach analitycznych, polegających na doborze odpowiednich usług do potrzeb klientów i optymalizacji usług , co stanowi prawnie uzasadniony interes Kancelarii ( art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • przekazywania klientom informacji o charakterze marketingowym, jeśli klient wyraził na to odrębną zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);

§ 4 Dobrowolność ujawnienia danych osobowych

Mają Państwo pełne i nieograniczone prawo do decydowania o ujawnieniu swoich danych osobowych Kancelarii. Niemniej jednak, aby móc prawidłowo świadczyć Państwu usługi prawne, Kancelaria potrzebuje uzyskać niezbędne dane osobowe od swoich klientów. Z tego też względu, Kancelaria uprawniona jest do odmowy zawarcia umowy lub wykonania usługi, jeśli nie ujawnią Państwo Kancelarii niezbędnych danych osobowych.

Brak wyrażenia zgody na przetwarzanie przez Państwa danych osobowych w określonych przypadkach może również skutkować brakiem dostępu do niektórych funkcji Serwisu.

§ 5 Okres przechowywania danych osobowych

Kancelaria będzie przetwarzać Państwa dane osobowe przez cały okres obowiązywania umowy oraz przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń z niej wynikających, w tym roszczeń podatkowych. W przypadku danych osobowych przetwarzanych przez adwokata albo radcę prawnego w ramach wykonywania zawodu – nie dłużej niż przez 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgromadzone.

§ 6 Odbiorcy danych osobowych

Państwa dane osobowe mogą być udostępnione następującym kategoriom podmiotów:

współpracownikom Kancelarii oraz podmiotom współpracującym z Kancelarią w celu realizacji zawartej z Państwem umowy oraz wykonaniu innych czynności związanych z działalnością Kancelarii, doradcom ekonomicznym, firmie świadczącej usługi księgowe, IT, archiwizacji danych, dostawcom usług CRM, usług analitycznych oraz systemów do mailingu oraz marketingu online, a także podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską.

Państwa dane osobowe mogą również zostać udostępnione organom państwowym, w przypadku gdy Kancelaria zostanie do tego wprost zobowiązana przez uprawnione organy państwowe, np. jednostki organizacyjne prokuratury, Policja, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej etc.

§ 7 Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych

Zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawnych dotyczących ochrony danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:

  • prawo dostępu do danych osobowych (uzyskanie potwierdzenia czy dane osobowe są przetwarzane przez Administratora) – na podstawie art. 15 RODO;
  • prawo żądania sprostowania (lub uzupełniania) danych osobowych – na podstawie art. 16 RODO;
  • prawo żądania usunięcia danych osobowych (tzw. „prawo do bycia zapomnianym”) – na podstawie art. 17 RODO;
  • prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych (czasowego powstrzymywana się od przetwarzania danych osobowych objętych żądaniem) – na podstawie art. 18 RODO;
  • prawo do przenoszenia danych (przekazania ich do innego administratora danych osobowych) – na podstawie art. 20 RODO;
  • prawo do cofnięcia zgody – jeżeli Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, tj. art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce przed jej cofnięciem;
  • prawo do sprzeciwu – jeżeli Państwa dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora danych osobowych) mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec ich przetwarzania.
  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w trybie określonym przez RODO oraz polskie przepisy, w szczególności ustawę z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). Więcej informacji znajduje się na stronie Urzędu Ochrony Danych Osobowych pod adresem: https://uodo.gov.pl/

Wskazujemy, że niektóre z powyższych uprawnień mogą nie przysługiwać w zakresie przetwarzania danych w ramach świadczenia Państwu pomocy prawnej.

W celu realizacji powyższych praw, należy kontaktować się z Kancelarią pisemnie, na jej adres wskazany w § 2 niniejszej Polityki Prywatności lub pocztą elektroniczną na adres: biuro@creo-kancelaria.pl. Kancelaria udzieli Państwu odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, tj. nie później niż w terminie miesiąca od otrzymania żądania, chyba, że żądanie ma charakter skomplikowany. Wówczas, osoba zgłaszająca żądanie zostanie poinformowana o przedłużeniu terminu na udzielenie odpowiedzi.

§ 8 Zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz profilowanie

Kancelaria nie przetwarza danych osobowych, w sposób który skutkuje podejmowaniem wobec Państwa decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych (w tym profilowaniu).

§ 9 Polityka cookies

A. Czym są pliki cookies i w jakim celu się je stosuje

Pliki cookies (tzw. ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu osoby korzystającej z Serwisu. Stosowane są m.in. w celu przechowywania informacji służących do identyfikacji osób korzystających z Serwisu lub zapamiętywania historii działań podejmowanych w Serwisie. Za pomocą plików cookies, Administrator oraz zewnętrzni dostawcy cookies mogą gromadzić m.in. dane dotyczące urządzenia (m.in. ID urządzenia, adres MAC, adres IP, system operacyjny, ustawienia urządzenia, w szczególności ustawiony język, rozdzielczość ekranu, rodzaj przeglądarki internetowej), dane dotyczące wizyt w Serwisie (m.in. czas i długość wizyty, data, odwiedzane podstrony itp.).

B. Rodzaje plików cookies

Ze względu na cykl życia cookies dzielimy na:

  • sesyjne – usuwane jednocześnie z zamknięciem przeglądarki internetowej,
  • trwałe – usuwane z upływem określonego z góry czasu, niezależnie od zamknięcia przeglądarki internetowej.

Ze względu na domeną internetową, od której pochodzą, cookies dzielimy na:

  • własne – ustawiane przez serwery internetowe naszych serwisów,
  • osób trzecich – ustawiane przez serwery internetowe innych stron niż nasze serwisy.

Ze względu na cel ich wykorzystania cookies dzielimy na:

  • niezbędne – zapewniające poprawne i bezpieczne korzystanie z Serwisu,
  • funkcjonalne – pozwalające na dostosowanie Serwisu do preferencji korzystającego,
  • analityczne – zbierające informacje o sposobie korzystania z Serwisu,
  • reklamowe – gromadzące dane o w celu wyświetlania spersonalizowanych reklam i prowadzenia innych działań marketingowych, również na stronach zewnętrznych, takich jak portale społecznościowe.

Pliki cookies należące do grupy „Niezbędne” są wymagane do prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Osoba korzystająca z Serwisu nie może wyłączyć ich zapisywania z poziomu narzędzia służącego do zarządzania preferencjami odnośnie cookies. Ewentualne wyłączenie zapisywania się tego typu cookies na urządzeniu możliwe jest wyłącznie z poziomu przeglądarki internetowej.

C. Cookies stosowane w Serwisie

Rodzaj cookies

DostawcaNazwaŻywotnośćCel
AnalityczneGoogle LLC._ga_*1 rok 1 miesiąc 4 dniGoogle Analytics ustawia ten plik cookie w celu przechowywania i liczenia odsłon
AnalityczneGoogle LLC._ga1 rok 1 miesiąc 4 dniGoogle Analytics ustawia ten plik cookie, aby zebrać dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii oraz śledzić korzystanie przez użytkowników z witryny na potrzeby raportu analitycznego. Plik cookie przechowuje informacje w sposób zanonimizowany i przydziela użytkownikom losowo wygenerowany numer w celu identyfikacji odwiedzających.
AnalityczneMeta Platforms Ireland Limited_fbp3 miesiąceFacebook ustawia ten plik cookie w celu wyświetlania reklam podczas korzystania z Facebooka lub innej platformy cyfrowej obsługiwanej przez reklamy Facebooka po odwiedzeniu witryny

D. Zarządzanie plikami cookies

Zgoda na poszczególne rodzaje cookies udzielana jest poprzez narzędzie służącego do zarządzania preferencjami odnośnie cookies dostępne w Serwisie (tzw. cookie banner). Za pomocą przycisków umożliwiających akceptację lub dostosowanie występujących w Serwisie plików cookies można udzielić odpowiednich zgód oraz zarządzać swoimi preferencjami. Niezależnie od udostępnionego narzędzia do zarządzania preferencjami cookies, możliwa jest także samodzielna zmiana ustawień dotyczących plików cookies, bezpośrednio za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na urządzeniu.

Wskazujemy, że podmioty trzecie będące dostawcami zewnętrznych plików cookies (np. Google, Meta etc.) mogą określać odrębnie zasady dotyczące zarządzania cookies. Informacje, jak skorzystać z funkcji „opt out” dla dostawców zewnętrznych są każdorazowo dostępne w Politykach Prywatności poszczególnych dostawców.

Zmiana preferencji odnośnie określonych rodzajów cookies może spowodować utrudnienia w prawidłowym korzystaniu z Serwisu.

§ 10 Zmiany w Polityce Prywatności oraz Polityce cookies

Stosownie do potrzeb, Kancelaria może modyfikować treść Polityki Prywatności oraz Polityki cookies. Zmiany będą komunikowane przez ich publikację w Serwisie oraz będą wchodzić w życie wraz z dniem ich publikacji.